Mission og vision

En lang række museer og attraktioner i hovedstadsområdet har dannet foreningen Museer i København og Omegn, der har til formål at skabe fælles synlighed for museerne gennem markante kommunikationstiltag. Foreningen favner bredt og rummer både offentlige og private museer - om både kunst, kultur og naturhistorie. Fra Cirkusmuseet til Nationalmuseet og fra Statens Museum for Kunst til Spejdermuseet.

Mission
MIK kommunikerer og markedsfører foreningens medlemmer gennem et attraktivt samarbejde, således at medlemmerne opnår større synlighed, flere besøgende og ny viden inden for markedsføring og kommunikation. Med andre ord: MIK skal samle for at sprede.

Vision
For medlemmerne skal MIK-samarbejdet være kendt for at give dem en synlighed, de ikke ville kunne have opnået ved at stå alene. MIK skal være den førende leverandør af content (inden for udstillingsområdet) til de medier og organisationer, hvor potentielle besøgende primært henter deres viden.

Se foreningens vedtægter her.

Del denne side

Bestyrelsen

Jesper Thomas Møller / Marketing Consultant hos Visit Carlsberg
Formand

Nikolina Olsen-Rule / Kommunikationschef på Designmuseum Danmark
Næstformand

Søren Moesgaard Bjørnsen / Marketingschef på Nationalmuseet

Bettina Weiland/ Kommunikationschef på Thorvaldsens Museum

Bente Vinge Pedersen / Udstillingsleder på Medicinsk Museion

Frederikke Møller / Kommunikationschef på M/S Museet for Søfart

Mia Heil Rasmussen / Marketing- og kommunikationchef hos Dansk Arkitektur Center

Sofie Linde / Marketingkoordinator hos Statens Museum for Kunst 

Kontakt sekretariatet for mere information.